Dodenherdenking D.V. 4 mei

Op D.V. 4 mei is het om 20.00 uur twee minuten stil in heel Nederland tijdens de Dodenherdenking. Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen, dat wil zeggen burgers en militairen, die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord; zowel tijdens de Tweede Wereldoorlog en de koloniale oorlog in Indonesië, als in oorlogssituaties en bij vredesoperaties daarna.

De dodenherdenking in Arnemuiden wordt gehouden op de algemene begraafplaats aan de Radermacherstraat en wordt traditiegetrouw voorafgegaan door een stille tocht die aanvangt om 19.30 uur vanaf het Stadhuis. Om 20.00 uur worden er twee minuten stilte in acht genomen, gevolgd door het Wilhelmus en een toespraak door wethouder Treurniet. Vervolgens draagt een leerling van een Arnemuidse school een gedicht voor en worden kransen gelegd. De herdenking wordt afgesloten met een defilé. Muziekvereniging Arnemuiden verzorgt tijdens de ceremonie de muziek.

De kerkelijke gemeenten van de Hervormde Kerk, Gereformeerde Kerk en Hersteld Hervormd Kerk leggen gezamenlijk een krans.

U en jij bent zeer welkom om aan deze lokale dodenherdenking deel te nemen!

Dodenherdenking D.V. 4 mei