Preekschrijfkaarten voor kinderen

Vanaf D.V. zondag 18 december zijn er preekschrijfkaarten voor onze kinderen beschikbaar. Dit zijn kaarten waarop de kinderen (tijdens de morgendienst) mee kunnen schrijven. Met deze kaarten willen we zowel jonge, als oudere kinderen uitdagen actief bezig te zijn met de preek.

Elke kaart is dan heel afwisselend en maakt gebruik van verschillende opdrachten. Op de preekschrijfkaarten is het visuele aspect heel belangrijk. Daarom is er altijd genoeg te zien én te beleven op de kaart. Door pictogrammen te gebruiken, kunnen ook de allerjongsten de kerkdienst volgen. De kaarten zijn zo gemaakt dat ze al snel passen bij de preek. Na de dienst kan men thuis, samen met de kinderen , de preek nog eens nalopen, m.b.v. deze kaart.

Hoe kunt u de preekschrijfkaart in bezit krijgen?

• Op onze site van de kerk zal bij de liturgie van de morgendienst een linkje staan van de preekschrijfkaart zodat u die daar kunt downloaden.

• De preekschrijfkaart zal via de mail met de weekbrief meegestuurd worden.

• Er liggen ook preekschrijfkaarten op zondagmorgen bij de ingangen van de kerk indien u niet in de gelegenheid bent om deze kaart zelf uit te printen.

Preekschrijfkaarten voor kinderen