D.V. 13 Mei: Oratorium “Exodus”

Wat in 2020 oorspronkelijk gepland stond als onze jubileum-uitvoering, staat nu voor zaterdag 13 mei gepland D.V. Zangvereniging “de Lofstem” voert dan in onze kerk het oratorium ‘Exodus’ uit, samen met het Marnixkoor uit Vlissingen en met medewerking van een flink aantal muzikanten. Instrumenten die bespeeld worden zijn: orgel, piano, trompetten, hoorn, hobo, fluit en percussie. De spreekstem wordt verzorgd door prop. J. Meerkerk.

In dit oratorium van Johan Bredewout volgen we in grote lijnen het leven van Mozes, de grote bevrijder van het volk Israël uit het land van de slavernij: Egypte. Israël moet veertig jaren in de woestijn doorbrengen om te begrijpen wat het betekent om in vrijheid te leven. Dan pas kan het volk het beloofde land intrekken.

U en jij bent van harte welkom om te genieten van deze mooie muziek. De aanvangstijd is 19:30h. Zien we u en jou op de 13e mei?

De liturgie kunt u alvast via de knop hieronder doorlezen.

D.V. 13 Mei: Oratorium “Exodus”